Charakterystyka żurawia jako urządzenia transportowego

Charakterystyka żurawia jako urządzenia transportowego

Charakterystyka żurawia jako urządzenia transportowego
autorem artykułu jest leonidas kropisz

Urządzenie zwane nie tylko potocznie żuraw, mozna krótko interpretować jako dźwignicę o nośnej konstrukcji, która składa się z zarówno z obrotowej ostojnicy jak i połączonego z nią wspornika: stałego (wysięgnicy) lub wychylnego w płaszczyźnie pionowej (wysięgnika); na końcu wysięgnicy bądź wysięgnika znajdują się krążki niosące cięgna wciągarki (hakowej lub chwytakowej) umieszczonej na ostojnicy. Podstawowymi ruchami żurawia są: podnoszenie i opuszczanie nosiwa (ładunku) i jego przemieszczanie po łuku o stałym (wysięgnica) lub zmiennym (wysięgnik) promieniu. Pole obsługiwane przez żurawie może być rozszerzone przez umiejscowienie ostojnicy na konstrukcji w kształcie przejezdnej bramy (żuraw bramowy), na wózku (toczącym się po jezdni, po torach lub po przejezdnej bramie), na samochodzie, pontonie lub statku; żurawie zamontowane na konstrukcji kratowej w kształcie wieży noszą nazwę wieżowych. Współczesne żurawie są w stanie podnieść ciężar maks. ok. 1000 t.
wolne ładunki wolne pojazdy, firmy spedycyjne, transport



--


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Polacy chętniej podróżują
Zarobki prowincjonalnych włodarzy
Triumf kampanii wizerunkowej Liberty Direct
Zalety odzieży skórzanej
Łaziekni wczoraj i dziś